20 Nisan 2014 Pazar

Televizyondan sağlık gelir mi?






Güzel günlerden birtanesini daha yaşayalım birlikte. Sağlıklı,huzurlu ve  enerjik . Ne dersiniz? Nasıl istersiniz sağlığınızı? Güzel bir çin porselen tabağında mı? YOKSA kese kağıdının içinde mi?





Hissettiniz mi ejderhanın ağzından çıkan alevlerin sıcaklığını? Tamam çokta kızgın değilim ama şu kısa hikayemle başlayayım….

Geçen günlerden birinde beni bilen,tanıyan birisi bana geldi ve heyecanla “Dün doktorum programını izledim.Bir kadının beli çok ağrıyormuş.Bel fıtığımıymış neymiş.Programa çıkan fizik doktoru manuel yapıyomuş ve  fıtık ağrısı geçiyomuş. Sonra kadını yatırdı….” Bu arada kendiside yattı yere ve bana nasıl yatırıp hangi şekle soktuğunu göstermeye çalıştı. Bu arada ben sabırla ve şevkatle izliyorum O’nu. Devam etti“kadını yatırdı sonra küüüüütttt diye ses çıktı kadından.Ondan sonra kadın yataktan kalktı ve ağrısız bir şekilde yerine oturdu. Doktor tüm hastalarını böyle kütleterek tedavi ediyormuş.” dedi. Ben tam “bak şekerim….”dememe kalmadı “benim annemi de sen kütlet yada doktora gideyim , kütletsin bitsin bu iş”dedi. Derin nefes al Gonca!!!!!! Evet o güzel oksijenimi aldım ve başladım açıklamaya; “Bak şekerim ya sen eksik izlemişsin yada o programdaki bilir kişiler eksik yada yanlış bilgi vermişler. Öncelikle televizyonda izlediğin sağlık programlarını dikkatlice izle yada internetten yada sağlık dergilerinden okduğun yazıları çok ama çok dikkatlice oku.BU BİRİNCİ KURAL!!!!!Ekran yada kağıttan edindiğin bilgiler genel bilgilerdir ve herkesin sağlığı  yada sağlık sorunları farklıdır. O yüzden sen mutlaka ama mutlaka BİREBİR seni ilgilendiren sağlık uzmanınla(doktor,fizyoterapist,manuel therapist,osteopat,beslenme uzmanı,psikiatrist,psikolog vb.) görüşmelisin. O yazıları yazan uzman kişiler olsa bile.Yani İKİNCİ KURAL : Uzman kişilerle yüz yüze görüşme yapmak zorundasın.
Gelelim annenin sorununa. Annenin yaşı, aldığı tanı ve geçirdiği operasyonlardan dolayı ben böyle bir manuplatif uygulama yapamam ve lütfen sen de buna hiçbir şekilde izin verme. Biz manuplatif yaklaşımları ( o programda anlatılan, hastayı kütletmek) hastayı güzel bir şekilde değerlendirdikten sonra uygunsa yapıyoruz” dedim. Bilin bakalım ne dedi “bir denesen ne olur yani!!!!” dedi. “ne mi olur? Annenin kemik erimesi(osteoporozu) var ve belinde çiviler var. Yani bir güzel belini kırarım ve felce kadar gidebilir bunun sonu!!!” dedim. Yorumu size bırakıyorum. Televizyon,dergi ya da internet. Bilgiyi nerden alırsanız alın ama öncelikle konuyla ilgili uzman birisini buluyorsunuz ve onu dikkatli bir şekilde DİNLİYORSUNUZ. Lütfen sağlık konusunda İYİ BİR DİNLEYİCİ olun.Uygulamayı da tekrar ediyorum uzmanlarla yüz yüze olan bir görüşmede yapın.



BEN SAĞLIĞINIZI SİZE ÇİN PORSELENİNDEN YAPILMIŞ GÜZEL BİR TABAKTA SUNUYORUM. Tercih sizin….. Kese kağıdı sağlıklıdır ama içinde genelde fast food olur ve siz de biliyorsunuz ki FAST FOOD SAĞLIĞIMIZ İÇİN ZARARLIDIR!!!!!!
 Unutmayın hayatımızı yaptığımız seçimler ile yaşıyoruz!!!!!!!!!


SAĞLIKLI GÜNLER J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder