19 Mart 2014 Çarşamba

Fizik mi masaj mı?



        Selamlar!!!!!
        Gülerek başlıyorum bugün çünkü bugünkü yayın başlığımı yıllardır cevaplıyorum. Sizlerinde bildiğiniz gibi fizyoterapistim ve tanımını Googl'dan bulabilirsiniz. Ama bugün benden dinleyeceksiniz. Öncelikle  fizyoterapistler masör/masöz değildirler.  Tanısı konulmuş hastalıkların tedavi programını çizer ve tedavisini yapar. Bu tedaviyi de desteklemek için klinik masaj veya teknik masajlar kullanabilir. Sadece çok kısa bir tanımlama yaptım ve gerisini Google arkadaşımıza bırakıyorum ama tabiki birazcık daha detaylandıracağım.
        Maalesef Türkiye'de hala tam olarak bilinmemektedir ama bir o kadar da üzerinden prim yapılan bir meslektir. Ülkemizde sadece,"ben fiziğe gidiyorum, masajcı bana elektrik veriyo." diye biliniyor. "Ben fizik alıyorum"….. 1961'de Türkiye'de Hacettepe Üniversitesi'nde Prof. Dr. İhsan Doğramacı tarafından Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Okulu'nun açılmasıyla fizyoterapistlik mesleğinin Türkiye'de temelleri atılmıştır. 13 Haziran 2007'de Sağlık Bilimleri Fakültesi'nin kurulmasıyla bu fakültenin bir bölümü haline gelmiştir(bu cümle http://tr.wikipedia.org/wiki/Fizik_tedavi#T.C3.BCrkiye.27de_Fizyoterapi adresinden alınmıştır ). sanırım bu cümleyi artık detaylandırmak gerekiyor.Siz nedersiniz?
         Fizik tedavi ve rehabilitasyon, multidisipliner bir yaklaşımdır ve fizyoterapistler de bu alanda çok büyük bir rol oynar. Tedavi süresince ekip içerisindeki diğer meslek grupları ile iletişm halindedir. Program çizilir ve uygulanır. Tedavinin içeriği, hastalığın tanısına göre değişiklik gösterir, elektroterapi,egzersiz,manuel terapi,occupationel terapi,aqua terapi,hidroterapi ve daha bir çok terapi şekli gibi. Haydi artık fizik tedavi için farklı cümleler kuralım. Ne dersiniz?

        Bir hastama Manuel terapi uygulaması yaparken…….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder