26 Mart 2014 Çarşamba

SEVGİLİ MİDEM,KOLUM,BACAĞIM….SEVGİLİ BEDENİM….


     Hadi bugün de çok güzel bir soru ile başlayalım,nedersiniz? Zor bir soru değil.Belki cevap vermeniz bir saniyenizi yada birkaç saniyenizi alacak.İşte sizin için hazırladığım o kolay soru geliyor……"VÜCUDUNUZU TANIYOR MUSUNUZ?"
            a-evet, tabiki
            b-nasıl bir soru bu,tabiki evet….
            c-soruyu anlamadım?????
     Ve cevap seçenekleri daha da çok arttırılabileceğimiz bir soru ile karşı karşıya kaldık.Kesinlikle bu sorunun  cevabını oturup düşünmenizi isterim.Kendi vücudumuz ile ilgili o kadar çok şikayet ederiz ki…"başım ağrıyor!!!!" "kalçam ağrıyor!!!!" belimin tam burası ağrıyor!!!!!"….Ama başımızın yerini,içinde neler olduğunu yada kalçamızın nerde olduğunu ve neyi koruduğunu bilmeyiz.Tabiki sizden akademik düzeyde bilgi sahibi olmanızı istemiyorum ama kolumuzun-bacağımızın,midemizin-kalbimizin vs nerede olduğunu,bize nasıl hizmet ettiğini bilelim ve en önemlisi de çocuklarımıza vücudumuzu tanıtalım ve onun işlevlerini açıklayalım.Neden mi? Basit….Ruhunuzun kullandığı bu aracı tanımazsanız ;ruhunuz bulunduğu beden içinde ya çırpınır durur yada  o kadar miskinleşir ki ne vücudunuz ne de ruhunuz size sağlıklı hizmet eder. İnsanoğlu çok meraklıdır öğrenmeye ama nedense hayat telaşından unutur kendini…Kendinden geçer….Oysa o kadar çok bilinmezliğiyle cezber ki insan vücudu.Baktıkça öğrenmek ve öğrendikçe bakasınız gelir.
      Müthiş bir mühendisliktir.Sistemler yaşamımız için harika bir program içnde çalışırlar.İşte bu sistemlerin güzel çalışmasını istiyorsak dönüp kendimize bir bakmamız gerekiyor.Evet, aynanın karşısında durun(mümkünse çıplak bir şekilde) ve bir sağınızdan bakın,bir solunuzdan bakın ve birde arkanızı görmeye çalışın.Yaşadığınız toplumun tüm tabularını ve kurallarını AYNA ve KENDİ BEDENİNİZ arasından kaldırın.Yağlar,benler,sarkıklıklar,yara izleri,kıllar ve yaşınız kesinlikle önce gözünüze çarpacak olan unsurlardır ama siz yinede bir bakın kendinize….Sonrada iyice aynaya yaklaşın ve birde gözünüzün taaaaa içine bakın.Beyninizin dışarı açılan tek ama tek penceresi gözlerinizdir.Ara sıra bakın beyninize.Belki size birşeyler söylemek istiyordur,değil mi?Tanıyalım vüdumuzu.Birşeyler yediğimizde midenizin size ne anlatmak istediğine kulak verin.Çok mu alkol aldınız,bedeniniz SU için yanıp tutuşur.Onu dinleyin.Fast food mu yediniz o gün,tuvaletten çıkan kokuya dikkat edin.Çok fazla rahatsız edici olur o gün!!!!Diğer öğününüzü sağlıklı olarak tüketin ve sonuçları tekrar gözden geçirin.
    Sizden isteğim ,kendinizi tanıyın(bedeninizden bahsediyorum şimdilik) ve cevaplara kulak verin. Anlamsız bulduğumuz cevapları ise kesinlikle vakit kaybetmeden doktorunuzla paylaşın.Eğer vücudunuzu tanımaz ve ondan gelen tepkilere kulak asmazsanız,BEDENİNİZ de size sağlıklı hizmet etmeyecektir.Ruhunuzun yoldaşı,vücudumuzu tanıyalım ve çocuklarında beden farkındalıklarının arttırmasına yardımcı olalım.
   Ne olursak olalım ,nasıl olursak olalım bedeninizi sevelim ve kesinlikle VÜCUDUMUZA SAYGILI  OLALIM…

NOT: 1-Bu arada kendimi tanıdığımdan beri,kilo almıyorum ve derimin ışık saçtığını hissediyorum.
           2-Yazdığım herşeyi tecrübelerim sonuçunda kaleme almışımdır :)
           3-Aşağıdaki resimde kumrumu da yerim,yemeden önce şöyle bir koklar ve mideme de haber veririm :) Yediğiniz herşeyi keyifle yiyin ve sonrasında vücut bakımınızı da yapın….Afiyet şeker olsun…..


   

5 yorum:

  1. başlangıç için güzel..yani vücudumuzu tanımak için biyerden başlamak gerek tabi.
    neymiş gereksinimleri bu organların... sistemlerin....vs..
    sadece yiyip yiyip mıçıyomuyuz yokksaa ...
    bize etkileri neler..
    geleceğe yatırım yapmak isteyenler...nasıl çalışop çalışıp bankada birikim yapıp gelecekte kullanıyosanız maddiyatınızı....içinizden diyorsanız bankada şu kadar param var oh keyfim yerinde.
    bu da bi çeşidi diyelim..vücudumu tanıyorum, ihtiyaçlarını biliyorum, sağlıklı besleniyorumm ve sağlıklı vücudum var. ohh keyfim çift kat yerinde diyebilirsiniz.
    geleceğe güzel bi yatırım sanki.
    şimdi aldığın parsel 10- 15 sene sonra değerlenir ya.
    şimdi yediklerin ve yaptıkların ilerde çok değerli olacak..
    evet evet kaptım ben onu.daha anlatma.yeter:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle son paragrafi sen yazdin ve tum kalbimle beynimle sana katiliyorum.tamam bu konuyuda burda kapatiyorum.

      Sil
    2. yok ben kendime dedim onu..anlatma yeter diye..iç sesim di o.. daha yazsam seninkinden uzun olacak...durmalıyım bi yerde...
      sen anlatmalısın..senin blok bu çünkü.

      Sil
  2. yazıcam tabiki!!! daha yeni başladım :) kısa uzun ama ben yazayım ama yeterki yorumlarını eksik etme sen.

    YanıtlaSil
  3. insan herkesten önce kendisi sevmeli kendisini.. bedenini...

    YanıtlaSil