22 Mart 2014 Cumartesi

Haftasonu Ağrılarınız nasıl?


     Ağrılarımız…..Ağrı tanımlamasını kesinlikle yapmayacağım çünkü binlerce sayfa kitap yazıldı ve nice kongreler,sempozyumlar,yayınyalar…Şu an sadece bir bakın bakalım nereniz ağrıyor.Ne zaman başladı?Ne zamandan beri ağrıyor?Ne yapınca ağırıyor?Ağrılarınızın geçtiği günler,anlar,aktiviteler var mı?Gece de ağrıyor mu?Kısa bir ağrı analizi yapalım.Doktor kontrollerini ihmal ettik mi?Ya da ağrımızı ihmal ettik mi?Neden mi soruyorum çünkü ve malesef ülkemizde rahatsızlığımızın son aşamalarında doktorlarımızdan ve terapistlerimizden yardım isteniyor.Sağlığımız için ağrılarımızı iyi takip etmeliyiz.Bu demek değildir ki her ağrıda pimpirikli olalım,hastanelerden çıkmayalım.Sadece kendinizi ve vücudunuzu tanıyın ve ona zulmetmeyin :) 

   
Ağrılarımızın birçok nedeni vardır ama bunlardan bir tanesine deyineceğim,kısacık…Bakın bakalım ağrılarınız haftasonu nasıl seyir gösteriyor?Kendimden biliyorum ki benim ağrım %80 AZALIYOR!!!!!İşte bu tür ağrılar birazda sizin,ruhunuzun ve zihninizin genel durumu ile ilgilidir.İş yaşantınız,arkadaş ilişkileriniz,aile ilişkileriniz ve KENDİNİZ ile olan ilişkileriniz mevcut ağrılarınızı etkiler ya da yeni ağrıları oluşturur.Ağrılar düşündüğünüz kadar karmaşık bir durum değildir(Fizyolojisinden bahsetmiyorum!!!!) Kafanızı kurcalayan herşey ağrının oluşmasına zemin hazırlar ve de ağrı, ya hemen yada yıllar içinde vücudunuzu yıpratarak ortaya çıkar.Hastalıkları ve ağrıları yaratmak konusunda insanoğlunu hafife almayın.Bunun üzerinede birçok kitap yazılmıştır,ilk aklıma gelen Louise Hay oldu (http://en.wikipedia.org/wiki/Louise_Hay,benim için wikipedia ile ulaşmak kolay :)).
  Kaliteli,sağlıklı ve keyifli bir yaşam için fiziksel,zihinsel ve ruhsal sağlığınızı mutlaka ama mutlaka gözden geçirin ve öncelikle doktorunuza ve yönlendirmeler doğrultusunda terapistlere ulaşın.Bu mesleklerin dikkatine önem verin;fizyoterapist,psikolog,pisikiatrist,diyetisyen.Ama kesinlikle kişisel gelişiminiz için duyacağınız destekler için dewikipedia;kişisel gelişim uzmanları,İYİ bir yaşam koçu-sağlık koçu-kariyer koçu ile çalışabilirsiniz.ÖNCELKLE HAYDİ KENDİMİZİ TANIYALIM!!!!! Benim önerim bu ne dersiniz? İyi haftasonları…..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder